Чіп-тюнинг: міфи і реальність

Поняття "Тюнинг автомобілів" давно вже стало звичним для наших автомобілістів. Хоча частенько під цим мається на увазі лише наявність банальних наклейок, тонування стекол або пластмасові накладки на кузові.

Більшість, вважаючи, що тюнинг полягає в установці спойлера на багажнику, не замислюється, якій меті він служить. У гонитві за престижним зовнішнім виглядом автомобіля власник не піклується про те, що під капотом, і чи відповідає зовнішній вигляд внутрішнім можливостям авто. Проте, якщо Ви хочете, щоб у Вашого автомобіля був спортивний вид, то непогано б надати йому спортивний характер.

Ще зовсім нещодавно про таке поняття, як чіп-тюнинг, ніхто не чутки не чував. Чіп -тюнинг дає надбавку потужності і моменту двигуна, що крутить. Величина цієї надбавки залежить від типу і конструкції двигуна, режиму його роботи. Після "чипования" потужність зазвичай зростає від 5% до 25% при збільшенні моменту, що крутить, на 10-15%.0 Чомусь прийнято говорити тільки про величину надбавки потужності, хоча суб'єктивно вона відчувається значно менше, ніж надбавка моменту, що крутить.

У чому різниця?

Ми звикли судити про потужність двигуна по силі, з якою нас притискає до спинки сидіння. Але таким чином ми відчуваємо момент, що лише крутить, тобто силу, що віддається мотором в одиницю часу. Існує значна різниця між потужністю двигуна і його моментом, що крутить. Потужність - це показник об'єму роботи двигуна, який він може виконати за якийсь проміжок часу. Відповідно, ця величина, як правило, прямо залежить від оборотів двигуна : чим швидше ми його розкручуємо, тим більше потужності від нього забираємо.

Але можливості мотора не безмежні, тим більше що на максимальних оборотах значно погіршується продування і наповнення циліндрів топливо-воздушной сумішшю. У повсякденній їзді набагато важливішим показником є момент двигуна, що крутить, те, що дозволяє машині бути більше тяговитой.

Двигун з великим моментом, що крутить, набагато "эластичнее", що дозволяє рідше перемикати передачі. Наприклад, Ви рухаєтеся в потоці на 4-ій передачі із швидкістю 60 км/год. Для того, щоб обігнати автомобіль, що попереду йде, і дістати динамічне прискорення, Вам доведеться перейти на 3-у або навіть 2-у передачу. На "чипованной" же машині Ви легко це зробите на 4-ій, просто натиснувши на педаль газу.

Їздити на машині з таким двигуном істотно цікавіше: приємно розгонитися, зручно обганяти.

Як усе відбувається?

Збільшення моменту, що крутить, відбувається за рахунок точнішого управління запаленням. Дуже важливо створити правильне співвідношення "повітря-паливо", щоб суміш була оптимальною і легко "перетравлювалася" мотором. Проте набагато важливіше цю суміш вчасно запалити, щоб в процесі горіння сталася найбільша віддача енергії.

Напевно, кожен автомобіліст знає, яким важливим параметром для роботи двигуна є кут випередження запалення (чи момент искрообразования). Але не багато хто знає, як це працює.

Топливо-воздушная суміш не запалюється миттєво. Щоб загорітися усьому її об'єму, необхідно деякий час. Тому іскра повинна проскакувати на долю секунди раніше, ніж відбувається найбільше стискування робочої суміші. Це треба для того, щоб процес розширення почався у той момент, коли поршень знаходиться в самій верхній точці. Якщо цей процес почнеться раніше, виникне детонація - руйнівне для мотора явище. Якщо пізніше - загубиться сила моменту, що крутить.

Режими роботи двигуна постійно міняються, і для максимального ККД важливо в кожен такт стискування вгадати точний момент искрообразования в усіх режимах роботи, особливо в режимі прискорення. Це завдання покладене на електронний блок управління - комп'ютер, який отримує інформацію з датчиків, аналізує навантаження, температуру, швидкість і робить управління системою запалення і уприскування, набуваючи з пам'яті записаного для цих умов значення. Проте значення в пам'яті комп'ютера далекі від оптимальних.

Вся річ у тому, що більшість автовиробників не особливо піклуються про оптимальну побудову карти запалення. Тому є ряд причин. Автомобілі випускаються для дуже широкого кола споживачів і експлуатуються в самих різних куточках земної кулі з різними температурними режимами і атмосферним тиском. У таких умовах виробникові доводиться ще і піклуватися про забезпечення екологічних норм по токсичності викиду, які з кожним роком посилюються.

До того ж в різних країнах - різні вимоги. Якщо для кожної країни випускати свій варіант - це може серйозно вплинути на вартість авто. Куди заманчивее визнати програш моменту, що в силі крутить, побудувавши карту запалення з такими значеннями, при яких можна буде продавати ту або іншу модель у будь-якій країні. Тим більше що більшість споживачів такий компромісний варіант цілком влаштовує.

Автомобіль з пониженим моментом, що крутить, "на низах" при різкому натисненні на педаль газу не викликає ту, що пробуксувала провідних коліс, а просто плавно розгониться, навіть на мокрому асфальті.

Втім, за ситуації, коли необхідно різко прискоритися, десь проскочити, а потужності бракує, деякі водії починають нервувати. Справжній майстер, який добре відчуває свою машину, інтуїтивно розуміє, що його мотор здатний на більше. Так воно і є у більшості випадків.

Після чип-тюнинга машина втрачає минулу "тупість", стає чуйною до педалі газу, різкіше, зліше, стрімкіше.

Цей вид тюнинг-услуг в Калінінграді надають декілька фірм. Спеціалізований центр, професійно чип-тюнингом, що займається, "Крона плюс", є офіційним дилером англійської компанії "Superchips" - старої на ринку послуг з чип-тюнингу. Величезний досвід і високий професіоналізм її співробітників дозволяє добитися найкращих результатів при солідному рівні надійності.

Hosted by uCoz